11 Ekim 2010 Pazartesi

ağustos2010

8 iyi insan


-Ekonomi neden iyiye gitmiyor diye düşündüm durdum ve sebebini çok geçmeden buldum. Ne dış politika, ne iç politika tek sebep ‘Oh, temizlendi vallahi ortalık kadınları’. Bu tür kadınların sayısı yıllar geçtikçe azalacağına artmış ve evrim geçirmiştir. Öncelikle yuvalayacağı evin iç kısmıyla başlarlar. Kocasına sürekli bir şeyler yaptırırlar. Eklettirirler, değiştirirler, çıkartırlar, boyatırlar. Adam Kasım ile Şubat ayları arasında 3 aylık bir dinlenme dönemi geçirir. Bu dönemde kadın kafasında yeni planlar kurar. Mart ayında projeler masaya yatırılır ve Nisan’dan itibaren faliyetler başlar. Adamın artık tek dostu çekiçtir. Çekici bırakır, keseri alır. Daha da şanssızsa, elinden birşey gelmiyordur ve işte o zaman ustaların nazına maruz kalır. Kadın dırdırlanır, usta nazlanır, adam yaşamak ister. Şanslı azınlık gibi iki dört ayağını uzatıp playstation oynamak ister ama duvar kağıdı yapıştırması veya yapıştırtması gerekmektedir. Gel zaman git zaman evin diğer yerleri yenilenirken eski yenilenmişlerin üzerinden 3 yıla yakın bir zaman geçmektedir. E, tabii onun yerine daha pratik birşeyler yapmak lazım değil mi. Yeni planlar, çekiç dostluğu. Ve göğe yükselen ‘Ohh temizlendi ortalık’ nidaları. Eskiler yıkıldıkça, etraf temizlenir, ekonomi hergeçen gün daha kötüye gider. Olan yine adama olur. Geçmiş olsun.





-Dört ayağını uzatıp dinlendin mi hiç?. Herşeyin shut down olduğu bu büyülü hissi kaçırma. Arada bir de olsa yap.




-Yazımızda yer yer anlam kayması, yer yer derin saçmalama olabilir. Zira 5 yıl önce, 10 yıl sonra grubunun gün batımı tadındaki albümü ‘5 vals 10 tango’ yu dinleyerek yazımı yazmaya çalışıyorum fakat komşum benimle ayni fikirde değil. O illaki televizyonunu sokağa çıkaracak, ille ki Çocuklar Duymasın’ı izleyecek. ‘Zehir çıkarsınn’ derdi eski bir tanıdık. Evin hınzır çocuğu müzik yapmak için rahat bir ortam istediğinden ayrı eve çıkmak istiyor. Gerçekten bazen üzülüyorum kendime. Üzüldüğümde de çok üzülüyorum.






-Çocuklu pisgot, çocuklu kahve ve çocuklu süt. Üstünde çocuk resmi olan herşeyin adı ‘Çocuklu ..’ olduğu günler çok güzeldi. Dur, hemen nostaljiye bağlamayalım. Benden de bir çocuklu gelsin efendim. ‘Çocuk aromalı yumuşatıcı’..Miss gibi çamaşırlar için.






‘Bu yılın Ağustosunda 5 Pazar, 5 Pazartesi, 5 Salı var. Bu daha önce bir kez 823 yıl önce olmuş.’ Bu bilgiyi 8 iyi insan’a gönderirsem, 4 gün içinde acayip paralar kazanacakmışım. 8 iyi insanmış. Spam maile bak, artık tercih de yapıyor. Yavrum ben kendimi bile bilmiyorum iyi miyim, değil miyim?. Nerden bulayım sana iyi insan?. Bir Adile Naşit vardı, o da rahmetli oldu. Elimizde kalmadı iyi insan.


-‘İşlem tamam, ek mesaiye devam.’ Afet arkadaş.


-’Yalan hızlı, gerçek ise yavaş ilerler; ancak er geç yalanı geçer’ Ferdi Sabit Soyer.


-Benden özlü söz yok, bu haftaki özlüler gerçekten çok ağır. Dönem ödevi gibi.




-Tatilde öğrencilerinden dönem ödevi isteyen zihniyet gerçekten dayaklık. Bırak adamı 3 ay gezsin , tozsun, oynasın, babasına yardım etsin. Kitap özeti diye diye bir kısmı kitap okumaktan uzaklaştırdınız. Pardon, ayni zihniyet elişi kağıtını çıt çıtlı kalemle sulu yapışkanlı karton üzerine nokta nokta çıkartırıyordu değil mi?. Resim dersine gel!.





-Havada uçanı, sese duyarlı olanı, ekstra güçlü olanı bir kenara bırak. Gerçek kahraman, berberde istediği saçı kestiren adamdır. Ötesini tanımam. Berbere gücünü ispat etmiş, böyle olacak demiş ve öyle oldurmuş adamdır kahraman. En son 4 yıl önce öyle birinin varlığına dair haberler duymuştuk. Bu şehir efsanesi dilden dile yayıla dura, yüzlerce adam evine istemediği saçlarla dönmeye devam ede.



-Şu an uygulanan düğün formatı önümüzdeki 10 yıl içerisinde tamamen yok olacak. Hem düğün meraklısı tanıdıklardan hem de kendi fikirlerimden yola çıkarak bu kadar iddialı konuşabiliyorum. Her geçen yıl eğlence dozu azalıyor. 200-300 kişilik yemekler düzenlenecek, bol bol oynanacak. Zira, eğlenceden çok artistlik hakim şu an düğünlerde. Arkaalan süsleri, giriş dekorları, provizyonlar, 3 kameralı düğünler ve yeni trend bar şarkıcıları. Hele hele bu bar şarkıcıları kısmı yok mu?. En sinir bozucu onlar. Kardeşim gazeteci arkadaşın var ve ‘Gençler Dereboyunda çılgınca eğlendi’ haberinin altında sizin grubunuzun mutlaka performans resmi var her hafta. Tamam. Gazetede adınızı gören düğününe çağrıyor, geliyorsunuz. Bağırmaktan adam döver halde şarkı söylüyorsunuz. 15 dakika oyun havası, hop düğün bitti. Koşa koşa eşyalarınızı arabaya yerşeştiriyorsunuz. Neden?. Çünkü, bar programınız var. Hem kötü müzik, hem oyun yok. Yıllarca küçümsenen piyanist şantörler sizden kat be kat eğlenceli. Ayrıca Rock coveri öyle yapılmaz böyle yapılır:Kurban-Namus Belası. Müziğe saygı, mesleğe saygı. Düğün sahibi sende akıllı ol, her adını duyduğuna koşma.


-İnternetin icat olduğuna en çok neden sevindim biliyormusunuz?. ‘Kuzeye bakan dağ yamacına X denir. Ben bu bilgiye ne zor ulaştım. Araştırmak , bulmak çok zor. Bunlara merak etmelisiniz’ diye övünen şilebezigillerden kurtulduğumuza sevindim. Bilgi kolay, erişmek kolay. Tamam e-mail de güzel, facebook’da özel hayatımızı kaydetmek de tercihe göre tamam, müzik, porno zaten başlıca kolaylıklar ama bu şilebezigillerin mutsuzluğu da ayrı zevk.



-Hani böyle, bir şarkı duyarsınız aniden. Ben bunu çocukluğumdan biliyordum, ama adını bilmiyordum dersiniz ya. Hazine bulmak gibi birşey bu. Ajda Pekkan’ın 5 yıl önce, 10 yıl sonra ile yaptığı şarkıları buldum. 1985‘ten beri ilk kez duyuyorum. Ajda teksin!



Halil AĞA
HYPERLINK "mailto:cypaibo@gmail.com" cypaibo@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder