GAMSIZ
-Zor durumda olanla dalga geçilmez lakin 5 yıl önce gördüğüm bir kazayı hatırladıkça gülesim var. Kolpa köşe yazarları girişgazından sonra olayı anlatalım. Sıradan bir yaz günüydü, hava sıcak, Girne çemberi yoğundu. Herşey yolunda giderken Kırmızı, yeni ve iddalı tasarıma sahip bir arabaya bir adet emektar TX çarpar. Kırmızı arabanın tamponunda çok az çizik oluşur. Hemen el frenleri çekilir ve kırmızı araba sahibi 23-24 yaşlarındaki kızımızı görürüz. Sinirle tampona bakar ve 45-50 yaşlarındaki TX sürücüsü abimize bağırmaya başlar. ‘Kırdın arabamıııı...Bozdun...Onarılmaz artık’. Adam daha ne olduğunu anlamadan ‘Aptal, salak ve bir sürü tasvip etmediğimiz kelimeleri sıralamaya başlar. Tampona bir cila atılsa düzelebilecek bir sorun birden kızın kendisini yerlere atacak kıvama gelmesiyle noktalanır. Bütün trafik bu şovu izliyordur. İşte dedim ey büyükler evlat görün da halinize dua edin. İşte hamburger çocukları!. Şaka şaka ben TX deki adama acıdım en çok. Esas kahramanı da ' Arabasını peksemet zanneden kız' diye de hatırlıyorum kendisini. Gırdın arabamııı!
-Hiç suçum olmadığı halde ‘Hamburger Çocuğu’ diye de damgalanmışlığım vardır 1-2 kez. Daha kötüsü ‘Apartman Çocuğu’ ve en kötüsü istisnasız ‘Bilgisayar Çocuğu’. Heee, bilgisayar doğurdu beni. Ne güzel eskiden bir tek ‘O.rospu Çocuğu’ vardı. Temiz ve netti.
-Birinin aklına aniden bir fikir gelir ve bu fikrin şahane olduğunu düşünür. Bunu sağa sola söyler. Fikri gerçeğe dönüştürecek adama söylendiğinde ; olur veya olmaz der. Hangi akla hizmet bir GSM operatörünün reklamlarında köşe yazarı yer alır. Üstelik partili bir köşe yazarı. Geçen seçim Talat’ın sunumunu yapan bir köşe yazarı. Ürün tanıtımı da yapmıyor. Tanıtım yapsa derdim yok. ‘Ben de X’deyim’ yazıyor fotoğrafının yanında. Pazarlama sorumlusu var, satış sorumlusu var, şirket sahibi var, fotoğrafçısı var, poz vereni var!. Kimse ,’durun yahu, biz ne yapıyoruz’ dememiş. Orhan Gencebay da reklamlarda yer aldı diyen olursa çok fena kavga ederim şimdiden söyleyeyim. Adam albümünü sunmuş kullanıcılara, şarkılar söylemiş. Kıyaslamayın, tepkinizi gösterin!.
-Benzer bir hadise de bir zamanlar CINE 5’te cereyan etmişti. Sevtap Parman canlı yayında ‘Sera Sera’ adlı ingilizce bir eser seslendirmişti. hem de ne seslendirme, kimse dur demedi arkadaki konuklardan.
-Gamsız kimdir?. Nasıl Gamsız olunur?. Hiç düşündün mü?. Düşünürsen eğer bir gün gamsızlığı; Uzan arkana, gözlerini kapa. Ev kilitli olduğu için elektrik sayacını okuyamayan ve okuyamadığı için ortalama bir rakam belirleyen zihniyeti hayal et. Gamsız, tasasız. Hiç mi elektrik yakmadın, belki yurtdışındaydın hiç fark etmez:400 TL. Belki de sabah akşam klima evde açık kaldı, evde fönlenip fönlenip sokağa çıktın:89 TL.
-Saç kremine Balsam diyen kim varsa; elini öpüp başımın üstüne koyasım var.
-Doğuş tüm sevenler için takna atıyor: 'Gamsızzz vicdansız, ben sensiz ne yaparım şimdi, beni acılarla başbaşa bıraktın nedennnn'
-Katalogların genellikle son sayfasında yer alan ‘Katalogda yer alan ürünü kullandığı için işlerini erken bitirip, kanepeye uzanıp dergi okuyan kadın’ oldun mu hiç?. Eğer olduysan ve benim moralim bozuksa ve evim dağınıksa ister istemez sana çok sövdüm kardeşim. Bende yalan yok. Yemeği, çamaşırı , bulaşığı, ütüsü duruyor sen koltuğa yayılmışsın. Hele bir de portakal suyu yok mu yanında?. Ki eminim o da taze sıkılmış. Tam dayaklıksın katalog insanı!.
-Şenay’ın ‘Doy doy’ diye bir şarkısını dinledim. Zaten sağolsun her iyi müzisyen gibi az şarkı yapıp vazgeçmiş bu işlerden. Hem cool , hem modern çılgın bir sounda sahip şarkı sözlerinden bir kısmı şöyle; ‘İstanbul’dan çıktım yola, Konya’da verdim mola..Doy doy doymadım Antalayaya, doy doy doymadım Antakya’ya...Adana, Mersin, Maraş dur gitme bekle gardaş.’’. Kesinlikle milliyetçi bir tavır sergilenmeyen mutlu bir eser. Dinler dinlemez bağımlısı oldum. Ayni hissi 2 sene önce Anne Marie David’in ‘Neşeli Gençleriz’ şarkısında hissetmiştim. Mutluluktan amaçsızca koşarmış gibi hoş bir his.
-Sen mutlu olunca, ben mutlu olurum ve tabii ki Lerzan da Mutlu. Daha kötüsünü yapabilen varsa haber versin.
Halil AĞA
cypaibo@gmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder