31 Temmuz 2010 Cumartesi

ağustos2009

                ELEGANSSSS
- Genellikle Türkiye gazetelerinin pazar eklerinde
sayfa doldurmaya yarayan jenerasyon farkı haberlerini
bilirsiniz. Daha doğrusu bunu jenarasyon yozlaşmasının gerçek
yüzü olarak da algılayabiliriz. Bu hafta başı uyandığımda
benim neyim eksik diyerekten başladım jenarasyon haberciliğine.
Bir de bu jenerasyon haberciliğinin 'bilgisayar başında yok
olan nesil' türevi de vardır. Onu başka haftaya. Ben bu hafta
şunu yaptım.
-3 farklı jenerasyon seçtim. 20 yaşında; ipod jenerasyonu.
25 yaşında; mix jenerasyon ve 30 yaşında bluejean dergisi
jenerasyonu. Efendim sabahın sekiz buçuğunda bluejean
jenerasyonuna soruyorum;
 'Sabah kalktığında prenses olarak uyansan, ne hissederdin?'.
'Ben zaten kocamın prensesiyimmmm' dedi -i leri uzatarak.
Ertesi sabah 25 yaşındaki ortaya karışık mix jenerasyona sordum;
'Sabah kalktın ve prensessin. Ne hissederdin?'. 'Hayat iyilik yaptıkça
prensesliği zaten bize hissettirir. Herşeye karşı iyilik yapmaya....'
diye zırvalamaya başladı. Ve son olarak i-pod jenerasyonuna 
sordum; 'Sabah kalktın ve prensessin. Ne hissederdin?.' 
'Ohhhh. Ne iş , ne güç. Bütün gezip para yerdim!'.
-Sevdim seni ay pod jenerasyonu. Sen teksin. O değilde benimde
içinde bulunduğum Mix Jenerasyon baştan karışmış ha. Ara ara
jenerasyon çarpıştırmaya karar verdim. Elimde hazır 3 adet kurban 
ve sabahın 8 buçuğunda onlara soru soracak bir niyetim var.
-O değil de bluejean jenerasyonu iyiden kocaya teslim. Kızım sen
değil miydin arabesk dinleyen annene burun kıvırıp maykıl caksın
dinleyen. A benim kınalı kuzum.
-Sizi bilmem ama ben Pikaçunun elektrikli kuyruğunu çok özlüyorum.
-Düğün dekorcusu arkadaşlar, lütfen düğün süslerinize disko topu
koymaktan vazgeçin. Bembeyaz ebru gündeşvari süslerin arasında
disko topu. Oldu canım o kadar kolaydı. Halay çekip, disko yapalım 
he mi?
-O değilde 'Boom Boom Pow' diye bir şarkı var. Bilgisayarda bir çok
programın müthiş bir akışkanlıkla düzgün şekilde çalışmasına benzer
bir ritm tutturmuşlar ha resmen. Çok tatlı, çok elektrik.
-Ramazan geldi, kola içen ihtiyar reklamları mantar gibi bitmeye başladı.
Mantar gibi????. Ah Türkiye gazetelerinin pazar ekleri ve onların mizahvari
yazıları. Neyse, hah ben o kola reklamlarını gördükçe umudumu kaybediyor,
Ümit Erakalın'ın yönettiği Zerrin Egeliler'in oynadığı Solan Yaprak filmindeki
yaprak oluyorum resmen.
-Kendimi temiz sanırdım, ta ki 'Amaaan  ben müstakil ev istemem. Hep
toz toprak. En iyisi apartman, ne toz gelir ne pislikk' diyen bir adam görene
kadar ve evet çok ciddiydi. Ha ben ayni anda köpek salyasının anatomisini
adama anlatıp onun midesini bulundırana kadar neden uğraştım?. İşte bunu
bilmiyorum.
-Emeklilik parasıyla dünya gezilir, toruna toklavata BMW falan alınır değil mi?
Ben emeklilik paramla 'Yaka etiketlerine karşı savaşanlar derneği' kurmak için harcamaya
karar verdim. Bir ırk böyle yok oluyor. Tshirtündeki yaka etiketi ve ürün bilgileri 
hepimizi kaşındırıyor, kesiyoruz kumaş zarar görüyor. Zaten o talimatlara benden başka
uyan rahatsız da görmedim bugune kadar o ayrı. Kardeşim senin adın benim
donumun içinde olacak diye ben neden gün boyunca rahatsız olayım. Bitsin bu 
işkence. Benim feyisbukum yok, olanlar grup açsın taa ben emekli olana
kadar kamuoyu yaparız.
-Doksanlarda şarkıcılar gece konserlerinde güneş gözlüğü takıyorlardı. En azından
Tarkan takıyordu 'Şeytan Azapta'nın konser görüntülerinde. E zaten doksanlar
dedin mi Tarkan. Tarkan dedin mi 3 EKİM 2009 Lefkoşa konseri. 
-İyi ki yerel kanallar var. Yoksa ben saçlarında neon ışıklı üzüm yarışması kızını nerde
görebilirdim. Berberin elinde elektrik kabloları. Kız önde, berber arkada. 
-Geçen haftakı bilmem kaçıncı güzellik yarışması ise, daha orjinal. Sürekli olarak herkes 
birbirine övgü dolu sözler söylüyor. Kızlara cevabı ezberlenmiş acayip sorular soruluyor.
Ve anlıyoruz ki kızlarımız KKTC hastası. Bayrak , millet ağızlarından düşmüyor. Yalnız
kızlardan biriyle gerçekten tanışmak istedim, konuşurken ağlamaklı bir ses çıkarıyordu.
Çıkarıyordu, çünkü ona konuşmak demek içimden gelmedi. Çıkaran güzel. Evet evet the
best of the çıkaran güzel. He he he.
-Siz müthişssiniz. Asıl siz müthişssiniz. Ne demek efendim o sizin müthişliğiniz. Hatta
bu müthiş sunucu 3 sene önce yeni Mercedes E serisini 'eleganssss' diye tanıttı. 
Sevgili almanlar siz dünyanın en iyi sürüş makinelerini yapsanız da o birileri için
yalnızca 'ELEGANSSS'.
halil AĞA
cypaibo@gmail.com
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder