31 Temmuz 2010 Cumartesi

mayıs2009

                 SU GELİR GÜLDÜR GÜLDÜR
-Bir kadın, yanına bir adam. Bir kadın, bir adam. Bir adam, yanına bir kadın.
Takribi 6 kişi. Kadınlar simli, onarılmış ve eller namusu simgeler şekilde 
önde birleşmiş. Adamlar bıyıklı, eller arkada, göğüs önde ve hafif güleç.
TRT halk müziği sanatçısı Bedia Akartürk, adamlı kadınlı geri vokal
ve su gelir güldür güldür. Meğer ne çok özlemişim festival formunda;
devler ciddiyetinde müziği. Halimize şükredelim diye izlemek istedim,
geri vokal kadınlarının vatkalarına takıldım.
-14 Mayıs dünya 'Sevdiğini itiraf edemeyen, keşfetmekten korkan sevgisi
var gibi-yok gibi adamlara dingil deme günü' kutlu olsun!.(Prenses, küçücük ve 
eylek sizin için gün yarattım, beni görürsünüz artık).
-Kendini mutsuz bir sabaha uyanmış gibi hissedenler. Kendinizi, su gelir güldür
güldür şarkısının bitiminde itinayla alkış tutan TRT stüdyo konuğu gibi hissedin
lütfen. Evet, evet bunu yapın. Yanyana dizilmiş koltuklar. Taşkınlık yapmadan
eğlenen insanlar. Kameraya bakan sağ göz. Alkış tutun, mutlu olun. 
-Reyhan Karaca Ufolar tarafından ara ara kaçırılıp tur attığını iddia 
etmiş. Bununla kalmamış, uzaylılar tarafından kendisine kanser ilacının verildiğini,
sonra insanlık olarak buna hazır olmadığımız kanIsına varan uzaylılar tarafından
geri alındığını iddia etmiş. Reyhan Bacı, senin ne güzel kafan varmış ya. Ne 
aldıysan bize de söyle!.
-Ya da hep birlikte boş bir çerçeve alıp eskilere dalalım:
Sevdik sevdalandık / kör düğümle bağlandık!.
-Aslında uzaylı da haklı ha. İnsanlar tarafından kurulan dünyanın ilk şirketi
şu anda dünyanın en büyük silah üreticisi!. Adam olaydın da kendi ilacını
bulsaydın demez mi elin uzaylısı. Desin zaten.
-Zararlı tür; insan.
-Trafik sıkışık, kimse yol vermiyor diye üzülme. Tarafımdan test edildi, onayladı.
Birinin önüne hafifcikten çık yol almışcasına selam ver. İşte o an o 
yol hakkı senindir. Bir selam ile her kapı açılır gül yüzlü halkım.
-İçimde durdurulamayan bir yardım etme arzusu var.
-Arzu. Bir Banu Alkan başyapıtı. Helal sana afrodit!.
-İsmi lazım değil bol marşlı bir radyoda şahane bir programa denk geldim.
Radyo sunucusunun yanında Türkiyeden gelen 5 lise öğrencisi var ve onlara
sırasıyla sorular soruyor ama şu şekilde:
spiker:Hoşgeldin Burcu. Seni tanıyalım.
liseli 1:İsmim burcu.Falan filan lisesindeyim.
spiker:Hoşgeldin Ahmet. Seni tanıyalım.
liseli 2:İsmim Ahmet....
Efendim bu sıkıcılığın ardı nereye gelecek diye kulak kabarttım (kulak kabartmak!).
Ve sunucumuz can alıcı soruyu sordu:
'Kıbrısta en çok nereyi beğendiniz?.'
3 liseliden de ayni cevap gelir::'Magosa şehitlik anıtı!'.
Bu mudur?. Budur.
Liman, Deniz, Eğlence mekanları, Doğa falan değil yani.
-Oğlum biz senin yaşındayken Love Parade hayaliyle yanıp tutuşup Kraftwerk
dinleyip azıyorduk. Peee.
 
-Yaz geldi.  Bir eksiklik var diye düşünüp duruyordum ki buldum. Kanserejen
içecek tozlarını görmüyorum. Oysa 5-10 yıl önce heryanda onlardan vardı.
Hadi markasını vermeyeyim dediğim içecek tozu seni daha çok göreyim. Bak
markasını vermeyim dediğim dondurmamsı kanserojen şeyin buzluğu,
şemsiyeleri, ve kendi her yanı sardı. N olur, kendini daha fazla özletme!.
-Teknoloji meraklısı biri olarak, sık sık şaşırıyorum. Nasıl olur da olur?' u
düşünüyorum. Bulamıyorum. Sonra gene düşünüyorum. Sonra lambaya bakıyorum.
Ve daha elektriği çözemediğimi hatırlıyorup derin bir OH çekiyorum. Dünyanın en
mutlu insanı oluyorum bir anda. Titreşimlerle kemanımsı sesler çıkaran Theremin
isimli bir çalgıyı bu akşam Fehmi dost benimle tanıştırdı. Hay tanıştırmaz olaydı. 
1900'lü yılların başlarında nasıl olurda olur u düşünüyorum şimdi. Bana lamba verin!.
-Bir sabah kalksam ve fantezi müziğin prensi olsam. İnan bunu çok istiyorum ey okur.
O kadar çok fantezi müziğin prensi var ki. Benim neyim eksik. Bende istiyorum.
-Yahu o değil de. Dikmen çöplüğü ne olacak?.
-Ey öğrenci!. Bilirim ki çilenin hası sende. Arabasıyla okula gelip giden nerden bilsin
minibüslerin haziran-eylül döneminde sahip olduğu acaip kokuyu. Ter değil, çiş
değil, fışkı! değil. Başka bişey. Yanındayım öğrenci, tarifsiz kokular bitecek. Her
şey çok güzel olacak!.
halil AĞA
cypaibo@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder