26 Temmuz 2010 Pazartesi
aralık2008
%128 BİT KORUMA ALANI
Hayatınız koruma altında. Duygularımız koruma altında. Sevdiğiniz, sevecekleriniz
sevebilme ihtimali olanlar da koruma altında. Altlarına ala ala bitiremediler, halen alıyorlar
koruma altına.
Eviniz, arabanız, eşiniz, işiniz de koruma altında. Üzülmeyin siz de koruma altındasınız.
İyi olanlar koruma altındadır değil mi?. Koca bir evet. İyi olduğunuza göre siz de korunmalısınız.
Yeşili sev, doğayı koru.
Doğayı korumak için, ürün deneylerinde tavşanları paramparça eden uluslararası
katil firmaların 'Doğa dostu' etiketli ürünlerini kullan. Doğa dostuyuz hepimiz değil mi?.
Onlar bizim yerimize doğayı korurlar emin olun.
Görünmez bir çevre kalkanı var etrafımızda, ailemizden başlayan bir çember. Arkadaşlarımız,
çevremiz, ortamlarımız koruma altında. Namuslu adamların namuslu çocuklarıyla arkadaşlıklarımız
istendi hep. Namus apışarasındaysa, devamlı namusluluk da genetik olmalıydı elbet.
Diskoya gidilsin eve erken dönülsün. Hatta mümkünse diskoda kapalı içecekler alınsın.
Barmen kokteyl hazırlarken ya içkiye beyaz atarsa..Maazalllah..Ya alışırsak beyaz'a?. Düşman başına.
Ne der insanlar sonra bizim için?.
Yokluktan uzak durmalısın. Sana dokunmayan yılan, bin yıl yaşasın. Korkma yavrum,
biz hep yanındayız. Kurban bile 'Annen' diyorken, biz sıradanlar elbet şikayet ederiz.
Salla başı, al maaşı diye bir zihniyet nasıl bir paket program ki?.
Düşünme, konuşma, pakete uy ve kazan. Koli koli kitap okuyup çevre zararlısı
olmak da kötü elbet. Yığınlarca kitap okuyup çevresindeki insanlara saldıran mutsuz derin
zihniyet varlığını inkar edemem. Fakat, eser miktarda gelişmeK hepimiz için faydalı.
Bundan böyle hep ye hep tek başıma demiş ünlü türk düşünürü Özlem Tekin. Her
zamanki gibi sağlam demiş kendileri. Yalnız birey, güçlü bireyliğini konuşturmuş yine. Yalnız
başına da var olabilmek.
Sevgilinin koynunda garantili huzur elbetteki paha biçilemezdir. Lakin sevgilisiz sudan
çıkmış balık olmamalı. Nasihat eksenindeki cümlelerime tekrardan baktığımda acaba bende mi
koruma kalkanıyla konuşuyorum diye düşünmüyor da değilim hani.
Nefis bir bayram tatili. Sevimli yunusları almış, eğitmiş, onları şova hazırlamış adamlar.
Antranörlerinin himayesinde şov yapan yunuslar. Gördüğünü algılamaya çalışan çocuklara ard arda
sorular soran muhabirler. 'İnsan himayesindeki yunuslardan 19 mayıs hareketleri' diye sunum
yapsanız ya.
Size inansak yunuslar bu şovu yaparken, dünyanın en mutlu hayvanlarıdır. Özgürlüğü
elinden alınmış bir canlı ne kadar mutlu olursa işte o kadar mutlu o yunus. Yemeğini veriyorsun, bakımını
yapıyorsun, havuzunu temiz tutuyorsun tamam. Ama havuz var işte.
Ailesi tarafından ömrü boyunca karantinaya alınmışlar gibi. Evini yaptık, işini baban bulur
annem, garıyı da ben bulurum sana, dert yavrulamak değil mi?. Hele bir çoğalın, gerisi kolay. Yaman çelişki
geliyor şimdi:hayvanat bahçesi.
Kişisel çelişkilerin doruk noktası. Hayvan tutsaklığına karşı oluyoruz, ama onları koruma
altına alıp izlemeye de bayılıyoruz. Misal panda hayvanı. Kim görmek istemez ki?. Ülkemize gelse,
görmek istemeyen kalmaz. Doğası gereği vahşi doğa hayvanı olan panda'nın ülke ülke gezdirilmesine
hiçbirimiz tepki de koymayız. İnsan incelenmesi en zor canlı.
Tezatlıklardan tezatlık beğen. Bayram yerinde çekilişle kazanılan hayvanların haline üzül,
ama hiçbirşey yap(a)ma. Koruma altına aldığımız evcil hayvanlarımız diye bir konu açmak istemiyorum.
Belki kendimle yüzleşme sorunu yaşayacağım kuşlardan, belki de aklımın yeteceği son noktadan
fazlasını kaldıramayacağımdan.
Koruma altına aldığımız kendimiz bile tam verimli olamıyor. Aylaklığa sadece kitaplarda
övgü sunabiliyoruz. Oysa Microsoft Vista işletim sistemi gibi yaşasak ne kadarda verimli olurduk
kimbilir. Bak vistaya, cicili bicili şık görünümlü bir işletim sistemi. Ama korunmasız. Kendi kendini kapar,
yazdıklarını siler, upgrape edeyim derken format atar. O derece korunmasız ve macera doludur Vista.
Hepimize ders olmalıdır. Örnek olmalıdır. Sokaklarda yaşayan, zenginliği reddeten karmaşık
yazar Jean Genet'in teknoloji adıdır vista. Başına buyruk, güvensiz. Ders almalı. Emeklilik sigortası,
hayat sigortası, full kasko..
AIDS konferansındaki temsili prezervatif, sözüm sana senden çok şey bekliyorduk tüm dünya
insanları olarak. Sen hem cinsel çıkıntıları hem cinsel girintileri korumakla kalmayıp, dünyayı da koruyacaktın?.
Sevgili prezervatif kardeşim, var git yoluna..Korunmaktan sıkılmış insan evlatları olarak çemberin dışına
çıkmalıyız. Ve nadide bir eserle uğurlamak istiyoruz seni. Tuğba ekinci tüm dünya güvenliği için söylüyor;
' Ozonu da deldik
Dibine geldik Kıyamet yakın Biz son verdik Bakma geçmişine Sakla geleceğe Tak derim kendine condom Condom, dünyaya condom Herkese condom Eline, beline, cebine condom Çok uzağa gitme oğlum Bende her şey bol Kıvıra kıvıra olmaz Yeter adam ol Her yolu denedik ama O yol çıkmaz yol Elin dili torba değil Biraz sakin ol
Condom, dünyaya condom
Eline, beline, cebine condom '
cypaibo@gmail.com
Halil AĞA
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder