31 Temmuz 2010 Cumartesi
temmuz2009
İDEAL SINAVA GİRECEYİM
-Yıllarca hep ideal çift figürleriyle karşılaştık. Kimi zaman
sinemada, kimi zaman müzikte. Yazının girişindeki bir yudum
sevgi belgeseli tadından da anlayacağınız gibi; önce size
sizin bildiğiniz ideal çiftleri anlatıp, ardından nokta vuruşuyla ilk
sekmemizi tamamlayacağız. Efendim klasik bir Türkan Şoray ve
Kadir İnanır modeli hepimizin kafasına sokulmuştur. Kadının güzelliği
adamın maçoluğu filan derken günler geçer ilişki bayata bağlar.
Bayata bağlar mı dedim?. Efendim, bir de yıllardır değişmeyen
Mehmet Aslantuğ ile Arzum Onan ikilisinin idealliği var.
İkisinin de gülüşünü kafanızda dakikalarca canlandırın ve ideal
kıvamdan maksimum iticiliğe nasıl hızla geçilebilineceğini görün.
-İşte gelmiş geçmiş en uyumlu çift; radyo jinglelarındaki
robotikler. Gelmiş geçmiş en karizmatik şeyler. Düşün ki,sabah
olmuş bir tanesi uyanmış; 'Music is the answer!' diyor. Diğeri
durur mu hemen yapıştırıyor cevabı; 'The new music is here!'
. Her sözün ardından dünya dışı bir duruş, dünya dışı bir
orjinalite. Şekilleri ne olursa olsun ben daha ideal bir çift tanımıyorum.
-İdeal çifte alternatif bireysel ideal; sınava gireceğim diyen adam.
Yıllar yıllar önce terhis günü hepimiz yan yana sıralanmışız. Dışarıda ne iş
yapacağımız soruluyor cevap alındıktan sonra, terhis kağıtlarımızı
alıyoruz. Elektrikçi, pazarlamacı, bankacı, teknisyen...en sondaki arkadaş
; 'sınava gireceyim' diyor. Hepimiz ona bakıyoruz. 'Yani sınava
gireceğim ne olursam artık..'. Çıkınca soruyorum; 'Gazanamazsan?'. Tekrar
gireceyim. Devlet memuru olana gadar sınava gireceyim .'Bundan daha net
bir teslimiyet hatırlamıyorum. Gireceyyiiimmm.Sınava gireceyyyyiimm.
-Geçen haftasonu en az Rock'n Coke kalabalığı kadar genç
nüfus lefkoşa sokaklarını şenlendirdi. Sınava girmek ya da girmemek
esas mesele bu.
-Dini bütün bir kanalda çok acayip kurmaca birşey gördüm resmen
aklım çıktı. Sevenleri kavuşturan bir programa köyün birinden bir
telefon gelir ekip durur mu hemen köye. Arayan kız amcasının oğluna aşıkmış
da, öksüz olduğu için diğer amcasını n oğluna vereceklermiş falan filan.
Saatlerce süren kurmacanın sonucunda kanalın vermek istediği mesaj
şuydu; amcanızın oğluyla evlenebilirsiniz, bu çok doğal!.
-'Giyinmek güzeldir!' gibi bir sloganı olan bir başörtüsü reklamı da yapan
bu kanala arada göz at ey dost. Sırlar dünyasından nasibini kap,
halihazırda kurs tartışmaları alevlenmişken sende bu organizasyonda yerini
al.
-Çok acayip bir kadın var. Ve ondan gerçekten korkuyorum. Markasını
yazıp da kimseyi rencide etmeyeyim ama bir sallama çay markasının
üzerindeki kadın resminden çok korkuyorum. Kaşının biri kalkmış, biri enmiş.
Göğüs dekoltesi, balık etli vücudu... Güya tarlada yeşil çay topluyor.
Hayır efendim, bu kadın bildiğin vamp. Bilmediğin vahşi azgın kadın.
-Şeytan'ın türkçe versiyonunda ise beni en çok korkutan tenis oynama
sahnesiydi. İçine şeytan kaçan kızın acaip düzgün annesi karşısındakini
azarlaya azarlaya büyük bir ciddiyetle tenis oynuyordu. Acaip korkunçtu..
Korku filmi göre göre korku kriterleri de değişiyor demek ki.
-Şöyle kış gelse, hava yağmurlu olsa, rüzgarda bonus olsa. Yapraklar
düşse de Dabbe filmiyle birini daha korkutsam!. Kurban aranıyor.
-Son zamanlarda sık sık gördüğüm bir kabus var. Hemen sizlerle
paylaşayım da ruhunuzu karartayım. Ben bir numaralı Kayahan hayranıymışım
ve konser için Almanya ya gitmişim. Yüzbinlerce insan konser alanını
doldurmuş. Fakat Kayahan konsere çıkmıyor. Binbir engel atlatıp
kulise gidiyorum Kayahan çok sinirli oturuyor sandalyede. 'Ben sizin
hayranınızım yüzbinlerce insan sizi bekliyor' diyorum. Bağırıyor beni
dışarı attırıyor. Güvenlik görevlisi yanıma geliyor, 'Konser afişinde
büyük usta Kayahan yazılmadığı için konsere çıkmayacak. Sadece Kayahan
yazıldı, büyük usta yazılmadı..'diyor. Ve o an rüyamda Kayahan ve karısının
'Seninle Herşeye Varım Ben' şarkısı başlıyor..Allahım bu kabusu bana bir daha
yaşatma. Gerekirse saat 7 den sonra yemek bile yemem. O derece.
-Herhangi bir ankette hobileriniz? sorusuna cevap olabilecek herhangi
bir şeyi acayip hırs haline getirenden hem korkmuş hem de uzak durmuşumdur.
Bu kısmı okurken fonda Tarkan'ın Uzak şarkısı çalsa ya. İşte teknolojinin bu
noktaya gelebilme ihtimali bile yaşamaya değer.'Şeytanıyla yarışından,
uzak tutun beni uzak..uzak tutun bana uzak'.
-Tarkan demişken pek yakında çıkacak olan Sezen Aksu'lu albümünü
hatırlatmak isterim.
-İlk aşık olduğunda dinlediği şarkı 'Love Story' olan var mıdır?.
Ara ara düşünsem de çok merak etmiyorum zira 'Öyle Ki Hasretimsin'-
Murat Göğebakan'la şahlandırılmış bir ilk aşk yalnızlığım mevcuttur.
-İlk aşkın platonik değilse, bil ki hiç ilk aşkın olmamış.
-Sevgiler.
halil AĞA
cypaibo@gmail.com
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder