31 Temmuz 2010 Cumartesi

haziran2009

                             OĞUL
-Görüp görebileceğim en orjinal anne-kız diyaloğunu gördüm.
Anne, tabureye oturmuş sırtını aynaya dayamış. Anne badisi
ve yırtmaçcıklı taytıyla hepimizin annesi kıvamıda. Kızı soyunma 
kabinlerine giriyor çıkıyor. Kızı soyunma kabininden giyeni çirkin
gösteren tarzda  abiye bir elbiseyle çıkıyor. Nasıl? diye annesine soruyor.
Kadın sıcaktan tayfalmış(!) bir halde;-seksi değil diyor.
Acaba yanlış mı duydum diyorum kendi kendime, takip ediyorum.
Ardısıra geliyor: Bu seksi, bu daha seksi, bu hiç seksi değil. Ve kasaya
doğru ilerliyorlar. Kızı son kez soruyor annesine, en iyisini mi yaptılar
acaba diye. -En seksisini aldık a gızım diyor anne. Annenin ardından
nasırlarına bakarak huzur kaplıyor içimi. Asmalı Konak travmasında seksilik.
-Ha bunu cosmopolitan annesi yapsa şaşırmam heralde. Zira Cosmopolitan
annesi kariyer peşinde, hırslı ve trendy annedir. Cosmopolitan anne ile 
normal anneyi ayıran temel özellik branch dır. Cosmo annesi branch
hastasıdır, branch keyfini anlat anlat bitirmez. Normal anne branch
nedir bilmez. Ay lav normal anne!
-Abiye dedim de, lise ne acaipti ya. Bir gün önce 84 aldığı için zırzır
ağlayan kız, ertesi gün bir boyalanmış bir süslenmiş, kadın olmuş. 
Neymiş yılbaşı. Sevgili liseli kızlar, sınıfınızdaki erkekler size söylemeye
çekiniyorlar ben söyleyeyim. Gelmiş geçmiş tüm yılbaşılarda biz erkekler
olarak sizlerden ölesiye korktuk. Mavi kadife elbise nedir allah aşkına ya?
Ya da yılbaşı balosu şapkası?. Hepsini geçtim, süper-mini etekler.
Müdür, öğretmen  gibi etiketlerin olduğu bir atmosferde mini etek
ne kadar etkili olabilir ki?. Lütfen ama yapmayın bu eziyeti. 
-Ohh be rahatladım. Keşke 10 yıl önce lisedeyken söyleseymişim.
-Sıkardı!.
-İsteğim dışımda olup ta beni kırpkırmızı eden iki olay vardır.
Birincisi, kim olursa olsun yanımda şiir okursa çok utanırım.
Sanki şiiri ben okuyorum da , içime şeytan girdiğinden
garip ses çıkarıyormuşum gibi oluyorum. Birde yöresel kıyafetleriyle
yer sofrasında çocuklarıyla birlikte çorba içen Aliye Rona.
Bu ikisinde çok acaip kızarıyorum. Hele ikincisinde. Ana ve oğulları.
Ana.Oğul.Anaa.Oğullllllll.
-Elini kana bulama oğul!. Namusumuzu temizliycem ana!.
-Koş hanım koşşşş!. Hamamda yıkandıkça temizlenen  namus çıktı!.
Üstelik hemen sipariş ederseniz, anında %25 indirim!.
-Sevgili düğün şarkıcıları bu sözüm size. Öncelikle işinize saygı
duyuyorum. Ekmek parası için uğraşıyorsunuz. Kablolarınızla oynayan 
çocuklara kızmakta da haklısınız. Bu senede bekar gezelim, Konyalım yürü, Dereden
tepeden gel kıyıdan köşeden gel Akdeniz'le geçen ilk gençlik
yıllarım için de sizden bir talebim yok. Sesinizi belerte belerte Kıraç 
çalmanıza da alıştık. Ama yalvarırım bu yaz Anlamazdın'ı çalmayın.
Lütfen ama. Biliyorum siz Anlamazdın'ı çalarsanız, 5 ay önce PANLAMAZDIN
yazıp 4277'ye mesaj yazıp Anlamazdın melodisini cebine indiren adamla
karısı dans edecek. Onlar dans ettikçe sesleriniz belerecek. Lütfen.
-Yazın en güzel yanı nedir?. Dondurma? Karpuz, hellim ekmek.
Hayır dostum hayır. Yakın akrabasının düğününde telaştan yüzü 
bulla olan topuzlu abiyeli  simli kadın. Evet! Evet!. Sizin telaşınız olmasa o düğün
olmazdı. 
-Seri gülme krizlerine tutulmaya başladım hadi hayırlısı. Hava sıcaklığından
mı çöp etkisinden mi?. Az kalsın çöpü unutuyordum yahu. O ne hoş bir 
sürprizdir öyle. Yazının sonunda bir çöp fantezimi paylaşıcam sizlerle. Sağolun,
varolun.
-Karanfil deste gider, kokusu dosta gider..Hahah  nanay. Nanay ellerin malı!.
Yıllar sonra iyi ki bulmuşum bu türküyi. 12 adam, 4 kadın hepsinde saz. Oya
Aydoğanvari pembe mantinli Hülya Suer ve edebiyle alkışlayan seyirciler. 
Ritmik bir tapınma gibi. Solistin el hareketiyle alkış başlıyor falan. Yalnız 
kendinden büyük saz çalan kızlar beni çok hüzünlendirdi. Bir günden bir güne
kimse ne derdin var dememiş gibi bakıyorlardı. Hüzünlendim ha. Nanay ellerin malııı
-Duygu sömürü ustalarından İlhan Şeşen'in yaptığı en iyi şey Ellerimde Çiçekler
şarkısını Bülent Ersoy'un okumasına izin vermesidir. Müthiş bir fantezi kaynağı.
Kapı çalınsa, açsan karşında Bülent Ersoy. Ellerinde çiçekler, kapında sırılsıklam!.
-O değil de sen hiç Yılmaz Morgül ağlaması gördün mü ey okur?. Türk Sanat
Müziğine üzülüp bir ağlaması var ki öyle böyle değil. Peey bir zamanlar
Zeki Müren'e alternatif etiketli adamdın Morgül. Ağlarken engellenemeyen
tek adam.
-O değil de ellerinde çiçekler, kapında sırılsıklam Yılmaz Morgül gelse sana.
Sevinmez misin?.
-Bence içten içe bunu istiyorsun!.
-''Cildimi yaşlandıran insanların olurken, geçmiş iş işten'' Artun Ertürk.
Hem hayata dair, hem sekse!. Cilt yaşlandıran sevgili modelini bir hayal
etsene. Dağlar Memedali çağıracak!!!.
-Mansur Ark, yeni albüm yapmış. Henüz sebebini bilmesem de sempati
duyuyorum kendisine. Ha albümünü alırmıyım, tavsiye edermiyim hayır.
Ama o hep albüm yapsın. Kadınlardan da Bendeniz benim için öyle.
Hep albüm yapsınlar, hep mutlu olsunlar. Dinlemesem de, onlar
kalbimizin sanatçısı. Kalbimizin sanatçısı Yılmaz Morgül. Ne kalpmiş be
anlam manyağı yaptık yıllardır kendilerini.
-Sözümde duruyor ve haftasonu aklıma gelen çöp fantezimle sona varıyorum.
Huzurlu bir Cumartesi sabahı çöp yine yanıyor, dumanlar her bir tarafta.Tüm
insanlar şehri terk etmek için arabalarına koşuyor. Arabalar durmuş, elektrik 
gitmiş, SEIKO saatler bile çalışmıyor. Gökten uzaylılar inmiş, çöpü biz yaktık
ama sizi kanser yerine bambaşka bir metodla öldüreceğiz demişler. Ufo'nun 
kapısı açılmış. İçinden koskocaman Ferhat Göçer çıkmış. Doktor önlüğü 
falan. Ferhat Göçer, en az özgürlük heykeli kadar büyükmüş. Ha ha ha!
mankenden şarkıcı olmaz dediniz, alın size doktor şarkıcı diyerek şarkı
söylemeye başlamış. Sesindeki coşum artıkça intiharlar başlamış. Günün 
sonunda herkesler ölmüş. Uzaklardan tek bir ses duyulmaya başlamış. 
Yılların eskitemediği ihtiyar politikacı, elinde bayrak bu ülkemize komplo diye
haykırmış. Bayrağı salladıkça , şükran. Salladıkça, memleket demiş. Ferhat
bunu omuzlarına almış. Birlikte dağlara bayrak boyamaya gitmişler. Onlara
sevda yolları, bize yeni nesil kanserlermiş.
-Hahhaaa nanay!.
Halil AĞA
cypaibo@gmail.com 
i.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder